Oceny recenzentów już nie decydują o sprzedaży gier, mówi szef Saber
Karch odpowiedział ponoć, że jest mile zaskoczony wynikami osiąganymi przez Evil Dead, które już przekroczyły pułap, jaki studio obrało za swój cel. Ponadto dodał, iż:[…] czasy, w których wysokie oceny na Metacriticu gwarantowały dobrą sprzedaż gry, już dawno minęły. Bardziej liczy się jakość danej produkcji, a nie jej odbiór wśród recenzentów. Mógłbym wymienić tytuły, które dostały „ósemki” i „dziewiątki”, a mimo to ich wydawcy woleliby, aby się nigdy nie ukazały.
Co liczy się zatem bardziej niż oceny na Metacriticu? Według Matthew Karcha – ważniejsze są odbiór danego tytułu w mediach społecznościowych oraz opinia wpływowych osób (tzw. influencerów), które zajmują się elektroniczną rozrywką.
CEO studia Saber Interactive podkreślił również, że niełatwo jest wydać grę w momencie, gdy na rynku dominuje tak duża produkcja jak Elden Ring. Niemniej Karch jednocześnie zauważył, iż – jak uważa: na szczęście – jest obecnie tak dużo sposobów monetyzacji gier, że nie trzeba polegać jedynie na wysokiej początkowej sprzedaży. Dlatego też jego zdaniem wiele tytułów otrzymuje wieloletnie wsparcie.
Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine 2022-05-21 08:09:24